Çaycuma Belediye Başkanlığı mevcut yasal düzenlemeler kapsamında modern bir arşiv oluşturmak için çalışmalara başladı.
Bu güne kadar Çaycuma Belediyesinde her birimin evrak ve belgeleri çatı arasında gelişi güzel tutulmaktaydı.
Çaycuma Belediye Başkanı Bülent Kantarcı’nın talebi üzerine, T.C. Başbakanlık Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü tarafından Belediye çalışanlarına eğitim vermek ve tavsiyelerde bulunmak üzere görevlendirilerek ilçemize gelen arşiv uzmanı Hakan DEDE ve Cuma KISA, 2 günlük eğitim semineri düzenledi. Birimlerde örnek dosya oluşturma çalışmaları yapıldı. Çatı arasındaki evrak ve belgeler bir alanda toplanarak sınıflarına göre ayrım yapılmaya başlandı. Ardından her belge taranarak dijital ortama alınacak.
Çaycuma Belediye Başkanı Bülent Kantarcı, “Belediyemiz birimleri tarafından alınan eğitim kapsamında çalışmalar başlatılmış olup, kısa bir süre içerisinde tüm evrakların taraması yapılarak arşiv çalışması tamamlanacak. Çaycuma Belediyesi modern dijital arşive kavuşturulacaktır.” dedi.